انواع ارز دیجیتال با پشتوانه طلا!

۲ بازديد

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا یا همان "stablecoin" یک نوع ارز دیجیتال است که قیمت و ارزش آن به یک یا چند دارایی مانند طلا، دلار یا دیگر دارایی‌های معمولی پشتوانه داده شده است. این نوع ارز دیجیتال به دلیل پایداری بیشتر خود نسبت به نوسانات قیمت، برای انتقال و ذخیره ارزش استفاده می‌شود. برخی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا شامل Tether (USDT), TrueUSD (TUSD), Paxos Standard (PAX) و USD Coin (USDC) می‌باشند.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا شامل توکن هایی می شود که ارزش آن ها همواره با مقدار مشخصی از طلا برابر است. اینکه چه مقدار طلا برای هر واحد ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است بستگی به ساز و کار آن دارد. میزان طلایی که برای یک ارز دیجیتال خاص در نظر می گیرند، در بانک و یا شرکت ارائه دهنده کوین ذخیره می شود.

این نوع ارزها نیز در دسته استیبل کوین ها قرار می گیرند و حتی برخی از آن ها این امکان را ایجاد می کنند که با طلا مبادله شوند. یعنی با پرداخت کوین مورد نظر، طلا دریافت کنید.

نحوه تبدیل ارز به طلا هم به این صورت است که شخص دارنده باید به مراکزی که شرکت اعلام کرده برود و توکن خود را تبدیل کند. قانونی که وجود دارد این است که هر توکن پس از تبدیل شدن به طلا، باید سوزانده شود.

انواع مختلف ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بر روی بستر اتریوم و تعدادی از آن ها نیز بر روی بلاک چین آلگورند ایجاد شده اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.